Μια υπηρεσία που εκμεταλλεύτηκε την έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι αναμφίβολα τα marketplaces. Με πρωτοπόρα τα πασίγνωστα σε όλους μας Amazon και ebay τα τελευταία χρόνια εμφανίστηκαν χιλιάδες στο παγκόσμιο διαδίκτυο και φυσικά δεν θα έλειπαν και από τη χώρα μας!

Οπως τα  μεγάλα εμπορικά κέντρα μερικές δεκαετίες πριν τράβηξαν το κόσμο από τα μεμονωμένα φυσικά καταστήματα, έτσι και τα marketplaces, με την μεγάλη ποικιλία προϊόντων από τα συνεργαζόμενα καταστήματα, ήταν λογικό να καταφέρουν το ίδιο. Με διάφορες τεχνικές marketing αλλά και ανταγωνιστικές τιμές στα μεταφορικά προσέλκυσαν πλήθος πελατών και κατέλαβαν σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Διαβάστε γιατί οι αγορές μέσω marketplaces (skroutz, shopflix, κλπ) αν και προβάλλονται ως μια πρακτική και οικονομική επιλογή για τον καταναλωτή, τελικά ούτε καλύτερες τιμές εξασφαλίζουν, ούτε ποιότητα εξυπηρέτησης!

 

Κοιτώντας στην ελληνική αγορά και με την εμπειρία μας ως ηλεκτρονικό κατάστημα από το 2010 έχουμε ξεκάθαρη άποψη για τα ελληνικά marketplaces και τον τρόπο λειτουργίας τους. Απο την αρχή της λειτουργίας μας έχουμε δοκιμάσει και συμμετέχει στις περισσότερες πλατφόρμες προκειμένου να προβάλουμε τα προιοντα μας.

Εξ αρχής θεωρούμε ότι οι πλατφόρμες σύγκρισης τιμών είναι ένα άριστο εργαλείο για τους καταναλωτές καθώς μπορούν να αναζητήσουν ένα προϊόν που τους ενδιαφέρει, να βρουν τις διαθέσιμες επιλογές, να συγκρίνουν τις τιμές και να επιλέξουν το eshop απο το οποίο θα κάνουν την αγορά τους! 

Στη πορεία η πιο γνωστή πλατφόρμα συγκρισης τιμών, το Skroutz, εξελίχθηκε σε marketplace, αναλαμβάνοντας πλήρως την διαχείριση των παραγγελιών, ως μεσάζοντας μεταξύ του καταναλωτή και του καταστήματος που παρέχει το προϊόν, περιορίζοντας όλο και περισσότερο την διασύνδεση προς τα eshop των καταστημάτων. Ο λόγος είναι ξεκάθαρα το μεγαλύτερο δικό του κέρδος, καθώς χωρίς να εμπορεύονται προϊόντα, κερδίζουν όλο και περισσότερο από τις πωλήσεις, μέσω του συνεχώς αυξανόμενου ποσοστού που ζητούν απο τα συνεργαζόμενα καταστήματα!

Στόχος αυτού του άρθρου είναι να ενημερώσουμε εσάς ως καταναλωτές και πελάτες του MegaProteinStore για το δικό σας όφελος! Η λειτουργικότητα και η μεγάλη ποικιλία προϊόντων που παρέχουν τα ελληνικά marketplaces (skroutz, shopflix, bestprice κλπ) είναι το ξεκάθαρο πλεονέκτημα τους. 

Ωστόσο κάποια στιγμή πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή των καταναλωτών στα αδύνατα σημεία των μεσαζόντων!


Εξυπηρέτηση απρόσωπη και μέτριου επιπέδου

Καθημερινά δεχόμαστε παράπονα και διαμαρτυρίες με email και τηλέφωνα από πελάτες που κάνουν αγορές των προϊόντων μας μέσω κάποιου marketplace. Αν η παραγγελία εξελιχθεί ομαλά δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά σε ένα 20-30% που κατι δεν πάει καλά, γίνεται αντιληπτό πόσο δύσκολο είναι για τον πελάτη να συνεννοηθεί με τους εκπροσώπους του marketplace! Φυσικά το δικό μας κατάστημα είναι αυτό που καταλήγουν, αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να βοηθήσουμε, αφού συμμετέχουμε απλά ως προμηθευτές του προιόντος και το marketplace έχει τον πλήρη έλεγχο και ευθύνη της παραγγελίας!

Οι περιπτώσεις που μπορεί κάποιος να θέλει να επικοινωνήσει για την παραγγελία του:

  • να θελήσει ακύρωση της παραγγελίας

  • να θελήσει αλλαγή του τόπου παράδοσης, μετά την υποβολή της παραγγελίας

  • να ζητήσει μερική αντικατάσταση κάποιων προϊόντων ή και προσθήκη κάποιου επιπλέον προϊόντος

  • να μην παραλάβει όλα τα προιόντα (συνδυαστικές παραγγελίες απο διαφορα eshop του marketplace)

Αυτοί είναι οι πιο συνήθεις λόγοι που κάποιος επιθυμεί να επικοινωνήσει μετά την παραγγελία και τότε αρχίζουν τα προβλήματα! Η επικοινωνία είναι δύσκολη και βασίζεται κυρίως στα εμαιλ και τα ticket(!), μεθόδους που πολλοί καταναλωτές δεν φαντάζονται ότι θα προκύψουν, όταν υποβάλουν την παραγγελία στο marketplace.

Για τα παραπάνω θέματα αν η παραγγελία γίνει απευθείας στο eshop μας, η επικοινωνία και η εξυπηρέτηση είναι μια τυπική διαδικασία!

 

Συμφέρει από οικονομικής άποψης; Αγοράζω πιο φθηνά;

Ο βασικός λόγος που γραφουμε αυτό το άρθρο είναι ξεκάθαρα για την άποψη του κοινού σχετικά με το κόστος των προϊόντων και της παραγγελίας συνολικά! Μετά από εκατοντάδες επικοινωνίες με πελάτες, είναι ξεκάθαρο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών θεωρεί ότι μέσω των marketplaces αγοράζουν πιο φθηνά, κάτι που σίγουρα δεν ισχύει για το eshop μας και ενδεχομένως για πολλά άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Σκεφτείτε μόνο ότι η προμήθεια των marketplaces μπορεί να ξεπεράσει και το 20% της παραγγελίας, μαζί με τα μεταφορικά και είναι ένα ποσοστό που συνεχώς αυξάνουν τα marketplaces σε βάρος των καταστημάτων! Συνεπ΄ώς τα καταστήματα αναγκάζονται να κατευθύνουν το περιθώριο κέρδος τους προς τον ενδιάμεσο, παρά στον καταναλωτή!

Στο MPS σταθερά και από την αρχή προσφέρουμε την καλύτερη τιμή για παραγγελίες που γίνονται μέσω του eshop μας και όχι μέσω τρίτων!

  1. Προσφέρουμε 3% για προπληρωμή της παραγγελίας, κάτι που εφαρμόζεται άμεσα στο καλάθι σας!

  2. Οσοι είναι κάτοικοι Αθήνας και επιθυμούν να παραλάβουν από το Φαρμακείο μας στην Καλλιθέα, κερδίζουν άμεσα άλλο ένα 5% έκπτωση για παραλαβή.

  3. Δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες από 25€ και μέχρι 3 κιλά βάρος! Δυσκολα θα βρείτε άλλο κατάστημα με τόσο χαμηλό κόστος μεταφορικών!

  4. Παρέχουμε συστηματικά ειδικές προσφορές και εκπτώσεις μέσω του eshop μας και ανταμοίβουμε με αυτό τον τρόπο τους πελάτες που μας επιλέγουν για τις παραγγελίες τους!

  5. Εκπτωση για 2+ τεμάχια από ένα κωδικό! Σε εταιρείες όπως η SELF  και η Natures Aid προσφέρουμε 25% έκπτωση αν αγοράσετε 2 τεμάχια από το ίδιο κωδικό! Ομοίως εξασφαλίζουμε ανάλογες εκπ΄τώσεις και σε άλλες εταιρίες που εμπορευόμαστε.

  6. Πραγματικό Απόθεμα! Αλλη μια επιλογή που κάναμε εξαρχής και μας χαρακτηρίζει! Διαθέτουμε προς παραγγελία μόνο ότι έχουμε σε απόθεμα! Εχουμε επενδύσει σε πληροφοριακά συστήματα που έλεγχουν το ακριβές απόθεμα και αποφεύγουμε έτσι την απογοήτευση του πελάτη όταν παραγγέλνει κάτι που τελικά δεν μπορεί να παραλάβει!

Ολα αυτά τα δεδομένα, δυστυχώς, μόνο ένα μέρος των πελατών μας τα έχουν αντιληφθεί και επιμένουν σταθερά να αγοράζουν από το κατάστημα μας απευθείας κερδίζοντας σε χρήμα και επίπεδο εξυπηρέτησης

Ένα  σημαντικό ωστόσο ποσοστό προιόντων που προμηθεύουμε καθημερινά, γίνονται μέσω των μεσαζόντων και γίνεται συνεχώς ξεκάθαρο ότι στο όνομα της "ευκολίας" ή και την αναγνωρισιμότητας  του εκάστοτε marketplace πολλοί τα επιλέγουν για τις αγορές τους, χωρίς όμως να γνωρίζουν πολλά...

Δεν είμαστε αντίθετοι, απλά μας ενοχλεί η έλλειψη ενημέρωση του κοινού καθώς και οι μονοπωλιακές πρακτικές που εφαρμόζονται (ειδικά από το πιο γνωστό από τα marketplaces στην ελληνική αγορά). Επιλέγουμε να ενημερώνουμε το κοινό μας για την κατάσταση, την ώρα που πολλά καταστήματα επιλέγουν την αποχώρηση από τέτοιες πλατφόρμες καθώς η συνεργασία δεν είναι αντάξια των κερδών.

Οι ενδιάμεσοι πάντα θα υπάρχουν και θα είναι χρήσιμοι, φτάνει το ποσοστό που ζητούν να είναι λογικό και υποφερτό για τον προμηθευτή αλλά και τον καταναλωτή!

MPS Team